Firmă a partidului comunist chinez cu 3 angajați ia 10.000.000€/km să facă o autostradă în România

DE Petre Bădică | Actualizat: 15.03.2024 - 12:37
Firmă a partidul comunist chinez ia 10.000.000€/km să facă o autostradă în România. Interziși în UE - Foto: linkedin
Firmă a partidul comunist chinez cu 3 angajați ia 10.000.000€/km să facă o autostradă în România - Foto: ccecc.com

Firmă a partidul comunist chinez ia 500.000.000 lei să facă o autostradă în România. Firma China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) începe, azi, construcția unei porțiuni din autostrada București, după cum anunță Ministerul Transporturilor.

SHARE

Compania China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) începe, azi, construcția lotului 3 nord de pe Autostrada de Centură a Bucureștiului.

Citește și: 18 români se înghesuie pe un metru de autostradă. Cum e în Ungaria, Bulgaria și Serbia?

Firmă a partidul comunist chinez cu 3 angajați ia 10.000.000€/km să facă o autostradă în România

Asta, în condițiile în care firmele din China au interzis să participe la licitații în UE din care România face parte.

Secretarul de stat în MInisterul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a anunțat, ieri, că a fost, în sfârșit, emisă autorizația de construire pentru 2 din cei 8 kilometri de autostradă care va înconjura Bucureștiul.

Prețul total al lucrării este 397.000.000 lei cu TVA. 

Lotul 3, DN2 (Afumati) - DN3 (Cernica), 8,6km, 8,6 km. Va avea nod rutier la intersecția cu DN2 București-Urziceni (km 40+230) și 7 structuri (pasaje, poduri)

Constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. Lucrările încep zilele acestea cu întârziere de un an.

Firmă a partidul comunist chinez ia 10.000.000€/km să facă o autostradă în România. Interziși în UE

Compania China Civil Engineering Construction Corporation este înființată de Partidul Comunist Chinez. 

„China Civil Engineering Construction Corporation Ltd. (abrevierea CCECC) a fost înființată în iunie 1979, cu aprobarea Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze.

Aceasta desfășoară activități de contractare internațională și cooperare economică, CCECC a fost dezvoltată din fostul Departament de ajutor extern al Ministerului Căilor Ferate într-o întreprindere de stat de mare anvergură pentru contractarea de proiecte.

n urma aprobării de către Comisia de Stat pentru Economie și Comerț și de către Ministerul Căilor Ferate, China Civil Engineering Construction Corporation a fost reformată în Grup la 26 decembrie 1996, având ca întreprindere centrală China Civil Engineering Construction Corporation și, simultan, și-a schimbat numele în Grup (denumită în continuare CCECC).

CCECC a finalizat deconectarea de la Ministerul Căilor Ferate în septembrie 2000 și, între timp, a fost atașată la Comisia pentru industrie a Întreprinderilor Centrale a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez”.

Sursa AICI

Nu are angajați și cifră de afaceri

În România, compania are o activitate ca și inexistentă. În 2022 a avut un profit infim de 200.000 de euro și a avut 3 angajați. În 2021 și 2020 a avut pierderi de câteva sute de mii și datorii de milioane. Este din 2015 în România, dar nu a avut niciodată peste 6 angajați.

Sursa AICI

Fără cifră de afaceri, fără angajați firma chinezească CCECC a reușit să participe și să fie desemnată, în 2022, câștigătoarea licitației pentru construcția a 8 km de autostradă în jurul Bucureștiului. 

Companiile din China nu au voie să participe la licitații în UE. În România s-a putut pentru că licitația pentru ciotul de autostradă mai sus amintită a avut loc înainte ca România să adere la această interdicție.

În martie 2021, ministrul transporturilor de la acea vreme Cătălin Drulă anunța că a fost depus proiectul de ordonanță de urgență care prevede interzicerea companiilor din state care nu au acorduri cu UE la licitațiile publice din România, iar printre aceste state se numără și China.

Citește și: China falimentează Muntenegru cu o autostradă pe care tot China o construiește

Drulă a spus că excluderea de la licitații se va aplica doar pentru proiectele viitoare. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial la 5 aprilie 2021. 

Licitația era, deja, în derulare.

Marele semn de întrebare este legat de faptul că compania CCECC fără activitate, angajați, experiență în România, fără cifră de afaceri, ba chiar și cu datorii a reușit să învingă concurența formată din 11 companii de construcții mult mai puternice precum: Aktor, Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA, Max Boegl și câteva companii din Turcia.

Lucrările pe cel mai întârziat tronson de pe Autostrada de Centură București încep cu chinezii la cârmă. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te