Paris, Roma, Munchen... Toate marile metropole din Europa sunt legate de suburbii și de orașele din apropiere de linii rapide de cale ferată. La București, însă, așa-numitele trenuri metropolitate sunt încă un vis, deși în 1948, de pildă, se mergea cu trenul București - Snagov.
Firea vrea să preia „gaura neagră” Centura București, care a înghițit sute de milioane de euro și a cărei lărgire la două benzi ar fi trebuit să fie gata de ani buni, dar încă lipsesc bucăți mari, dacă va ajunge din nou primarul Capitalei.
Trenurile „zboară” în România. RE 13211 a ajuns vineri, 26 aprilie 2024, cu peste 5 ore întârziere de la Pitești la București. Sunt doar 120 km, dar și în mod normal trenul face circa 2 ore.
Orice român trecut de 40 de ani are, probabil, cel puțin o poveste cu „Rata”, de la școală, de la mersul la bunici sau naveta la serviciu. De la sfârșitul anilor 1970 și mult după Revoluție, Roman Diesel 111 era singurul autobuz interuban disponibil în România.
Noi reguli de inspecție tehnică, pentru mașinile Uber, Bolt și de Rent-a-car. Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului 3/2024 pentru modificarea unor acte normative din domeniul transportului rutier a fost adoptat de Parlament și merge la promulgare.