VIDEO A început producția mașinii electrice cu autonomie de 1.000 km. „Plinul”, în 3 minute. Cum?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 28.03.2024 - 13:18
A început producția mașinii electrice cu autonomie de 1.000 km. „Plinul”, în 3 minute. Cum? - Foto: NIO
A început producția mașinii electrice cu autonomie de 1.000 km. „Plinul”, în 3 minute. Cum? - Foto: NIO
A început producția mașinii electrice cu autonomie de 1.000 km. „Plinul”, în 3 minute. Cum? - Foto: NIO
A început producția mașinii electrice cu autonomie de 1.000 km. „Plinul”, în 3 minute. Cum? - Foto: NIO

A început producția mașinii electrice cu autonomie oficială de peste 1.000 km și la care „plinul” poate fi făcut în circa 3 minute. Este vorba despre modelul chinezesc NIO ET9 cu sistem de „battery swap”. Cu o lungime de peste 5,3 metri, mașina țintește segmentul premium.

SHARE

Produția primei mașini electrice cu sistem 900V și autonomie oficială de peste 1.000 km a început miercuri, 27 martie 2024.

Sistemul de propulsie electric (EDS) de 900V "Thunder" al producătorului chinez de vehicule electrice NIO încărca în baterii peste 255 km de autonomie cu o încărcare ultra-rapidă de 5 minute sau poate face „plinul” în 3 minute, prin înlocuirea completă a bateriei 9 („battery swap”).

A început producția mașinii electrice cu autonomie de 1.000 km. „Plinul”, în 3 minute. Cum?

Modelul NIO ET9 a fost prezentat în decembrie 2023 și se adresează "noii generații de utilizatori high-end din mediul de afaceri".

NIO a dotat acest EV de lux cu cele mai noi tehnologii pentru un "pachet perfect de exterior în stil emblematic, interior spațios, experiență captivantă, reîncărcare eficientă".

Citește și: Chinezii, hotărâți. Germania a tăiat bonusul de 4500 € pentru mașini electrice, Nio îl compensează

Aceasta include primul sistem de propulsie EV de 900V produs în masă din lume, cu o tensiune de până la 925V, o putere de vârf de 600 kW și o încărcare de vârf de 765A.

NIO susține că motoarele electrice ale mașinii sunt mai mici și cu 30% mai ușoare pentru a îmbunătăți eficiența și spațiul interior.

ET9 este primul model care va utiliza un motor electric sincron cu magnet permanent W-Pin de 925V (putere maximă de 340 kW sau 462 CP). Cu o greutate de doar 79 kg, unitatea de pe puntea spate oferă o densitate de putere de 4,3 kW/kg, despre care NIO susține că este cea mai mare dintre motoarele EV cu inducție asincronă. Motorul din față are o putere de vârf de 180 kW (244 CP) cu o densitate de putere de 2,6 kW/kg.

Citește și: 23 de mașini electrice, supuse la „Testul Frigului” în Norvegia. Autonomia reală, și cu 32% mai mică

Noul EDS de la NIO dispune, de asemenea, de un modul de alimentare din carbură de siliciu de 1200 V cu o densitate de putere de 1315 kW/L. Acesta poate suporta peste 300.000 de cicluri de încărcare/descărcare. EDS de 900V se mândrește, de asemenea, cu un sistem de răcire cu lichid care crește puterea continuă de vârf a motorului cu 20%.

NIO a deschis deja precomenzile pentru ET9 în China, cu un preț de pornire de 112.000 de dolari (800.000 de yuani). Se așteaptă ca acesta să rivalizeze cu producători de automobile de lux precum Porsche, BMW și Mercedes-Benz.

Cu o lungime de 5.325 mm, o lățime de 2.016 mm și o înălțime de 1.620 mm, NIO ET9 ar putea rivaliza, de exemplu, direct cu Porsche Panamera, care 5.052 mm lungime.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te