De ce s-a luat decizia de a scoate mega-viaductele dintr-un proiect de autostradă. CNAIR a decis

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 13.10.2023 - 08:57
De ce s-a laut decizia de a scoate mega-viaductele dintr-un proiect de autostradă. CNAIR a decis Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilsutrativ)

Constructorii au depus 42 de clarificări la licitația pentru mega-viaductele scoase din contractul cu UMB. CNAIR arată că alunecările de teren ajung la 38 metri adâncime și explică de ce a renunțat la varianta tunelului

SHARE

Constructorii au depus 42 de clarificări la licitația pentru mega-viaductele scoase din contractul cu UMB / CNAIR arată că alunecările de teren ajung la 38 metri adâncime și explică de ce a renunțat la varianta tunelului

Autostrada Transilvania: CNAIR a primit 42 de solicitări de clarificare din partea constructorilor pentru cele două mega-viaducte scoase din contractul cu UMB. Este vorba despre viaductele noi cu o lungime totală de 3,2 kilometri pe devierile de traseu de la Nădășelu și Topa Mică a lotului Nădășelu – Zimbor (30 km).

 Pe 5 august a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru devierea Autostrăzii Transilvania și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (jud. Cluj), lucrări suplimentare pe care CNAIR le-a scos din contractul cu UMB.

De ce s-a laut decizia de a scoate mega-viaductele dintr-un proiect de autostradă. CNAIR a decis

Pentru cele două viaducte valoarea estimată este cuprinsă între 1,1 și 1,3 miliarde lei.

Citește și: Ciolacu spune că Grindeanu va bate recordul de 100 km autostradă/an. În 2022, au fost sigur 13 km

Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică, scrie RTV.

Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp

Ministerul Transporturilor lansează procedurile pentru exproprieri pe lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii (A8). Lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat prin PNRR, însă CNAIR încă nu a desemnat constructorul, deși termenul inițial era luna iulie, iar decembrie 2023 este jalon în PNRR pentru semnarea contractelor (n.r Dintre cele 17 loturi de autostradă finanțate prin PNRR, lotul 3 al Autostrăzii Moldovei A7 și Lotul I al Autostrăzii Unirii (A8) încă nu au contracte de proiectare și execuție semnate).

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te