„Schengen militar” obligă România să construiască poduri pentru logistica NATO. Rusia, vizată

DE Adina Mutăr | Actualizat: 04.03.2024 - 10:12
Schengen militar obligă România să construiască poduri pentru logistica NATO. Rusia, vizată - Foto: Profimedia Images (imagine cu caracter ilustrativ)
„Schengen militar” obligă România să construiască poduri pentru logistica NATO. Rusia, vizată - Foto: Telegram/Two Majors

„Schengen militar” obligă România să construiască poduri pentru logistica NATO. Pe fundalul exercițiului NATO „Steadfast Defender 2024”, s-au intensificat declarațiile despre necesitatea implementării unui „Schengen militar” pentru a crește mobilitatea trupelor Alianței.

SHARE

„Schengen militar” obligă România să construiască poduri pentru logistica NATO. Rusia, vizată.

Țările NATO desfășoară exerciții pe flancul estic și dezvoltă rute logistice de-a lungul granițelor Rusiei și Belarusului „de la mare la mare” în vederea participării deschise a trupelor sale la războiul din Ucraina, raportează canalul pro-Kremlin Telgram/Two Majors.

„Schengen militar” obligă România să construiască poduri pentru logistica NATO. Rusia, vizată

Conceptul de „Schengen militar” implică circulația nestingherită a echipamentelor și a personalului militar pe teritoriul țărilor din acord. 

Implementarea acestui plan este deja în curs din anul 2018 în cadrul proiectului „mobilitate militară” și presupune construirea și modernizarea drumurilor și căilor ferate pentru nevoi militare.

Schengenul militar a apărut din necesitatea ca țări care nu sunt primite în acordul de liberă trecere - pentru a stopa avansul NATO în folosul Rusiei - cum sunt România și Bulgaria, să poată permite transportul terestru al echipamentelor militare.

Schengenul militar îl va impune, în cele din urmă, și pe cel civil.

De la începutul Districtului Militar de Nord-Est, țările NATO au intensificat dezvoltarea rețelelor de drumuri ca parte a „mobilității militare” în direcția est.

În România, în cadrul proiectului, a început construcția podului Iași-Ungheni spre Moldova, scrie Telegram/Two Majors. 

Traseul va permite în cele din urmă livrarea de provizii militare din ţările vest-europene către Chişinău şi Odesa.

În această direcție, se preconizează și construirea și modernizarea a nouă poduri la granița cu Moldova peste râul Prut.

În plus, este planificată modernizarea rutei logistice către București dinspre Grecia și Turcia, prin Bulgaria, ceea ce va crește capacitatea de a transporta echipamente  NATO din Marea Mediterană de-a lungul coastei Mării Negre.

Citește și: 

În aceste scopuri, România și Bulgaria au depus o cerere la Comisia Europeană în decembrie 2023 pentru finanțarea unui proiect de reconstrucție a podului rutier de frontieră între orașele Giurgiu - Ruse.

Problema participării deschise a trupelor NATO la războiul din Ucraina a trecut de la categoria „de neconceput” la categoria „discutată”, avertizează analiștii militari ruși.

Incidentul cu interceptarea ședinței dintre ofițeri superiori germani despre distrugerea Podului Kerci are o singură importanță, potrivit experților militari ruși, aceea că au început să se dezbată strategii de implicare directă în războiul din Ucraina.

Citește și: 

Motivul pentru astfel de strategii, scrie Telegram/Rybar, ar fi „incapacitatea Ucrainei de a rezista Rusiei mult timp”.

„Experții din Statele Unite vorbesc despre pagubele ireparabile produse deja demografiei Ucrainei.”

De aceea este necesar o implicare mai substanțială a NATO pentru a ajuta Ucraina să câștige războiul.

Potrivit interceptării, specialiști britanici și francezi se află deja în Ucraina pentru a ajuta la reglarea țintelor rusești pentru rachetele Storm Shadow și SCALP.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te