Românii și-au cumpărat 5.000 de mașini electrice în 2024, dintre care peste 4.100 sunt automobile. Pe primul loc se află, evident, Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică, dar cel puțin 27 au ales un model de peste 150.000 €.
Mașinile electrificate, 100% electrice, plug-in hybrid și hybrid, au ajuns la o cotă de piață de 25% în România, în luna februarie. Cele mai căutate modele din fiecare segment: electrice - Tesla Model Y (+530%), plug-in - Toyota RAV4 (+600%), hybrid - Toyota CH-R.
Faptul că Dacia Sandero a ajuns a 2-a cea mai vândută mașină în Europa în 2023 este fabulos, de mândrie națională și de laudă pentru strategii Renault care au transformat Daciile din soluții de mobilitate în modele dezirabile. Dar, istoric vorbind, trage un semnal de alarmă.
Mașinile electrice Tesla au fost ieftinite iar de Elon Musk, întâi în China, apoi în Europa. Miliardarul excentric încearcă să evite pierderea „coroanei” de cel mai important producător mondial de mașini electrice în favoarea chinezilor de la BYD, sprijiniți de Warren Buffett.
Asistăm la un moment istoric pe piața auto. „Meciul” anului 2023 în Europa se dă între Tesla Model Y și Dacia Sandero, două mașini total opuse, care nu au mai nimic în comun.