Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani de fosta CNADNR , proiectul este tergiversat de încă 3. A fost deblocat în 2021 și predat CNAIR la sfârșitul lui 2023, dar licitațiile merg greu. Pentru 2 din cele 3 trosoane, tocmai au fost blocate.
Filiași și Drobeta-Turnu Severin vor fi legate printr-un drum de mare viteză. Când, nu se știe. Contractul pentru studiul de fezabilitate a fost semnat în iunie 2023, iar CNAIR pune acum, după aproape un an, în consultare publică 2 variante de traseu agreate.
Drumul de viteză care leagă Oradea de Autostrada Transilvania, DEx16, a fost dat în trafic pe 28 martie 2024, la ora 15.00. Acesta are 19 kilometri, iar construirea fiecărui kilometru a costat circa 5,7 milioane €. România ajunge astfel la 1.088 km de „autostradă”.
O porțiune dintr-un drum expres foarte așteptat de români a fost terminată în acest an. Acum a început recepția lucrărilor iar după acest moment, mașinile vor putea circula și pe aici.
Autostrada Nordului înaintează prost și pe hârtie. Ministrul Transporturilor se plânge de probleme pe zona dintre Bistriţa şi Suceava și amenință firma care trebuia să predea studiul de fezabilitate în aprilie, după două amânări, cu rezilierea contractului.