Zeci de clădiri vor fi demolate pentru a face loc Autostrăzii A8. Va costa 3,5 miliarde euro

DE Alin Crișan | Actualizat: 16.01.2024 - 21:24
Zeci de clădiri vor fi demolate pentru a face loc Autostrăzii A8. Va costa 3,5 miliarde euro - Foto: Ziarul de Iași

Zeci de clădiri vor fi demolate pentru a face loc Autostrăzii A8. Proiectul costă 3,5 miliarde euro.

SHARE

Autostrada Iașului, parte din A8, va avea 93 km și va costa 3,5 miliarde euro. Proiectul a intrat în procedura de avizare la Agenția pentru Protecția Mediului (APM). Conform memoriului consultat de „Ziarul de Iași”, autostrada a fost împărțită în patru tronsoane, capetele fiind la Moțca, respectiv Ungheni.

Zeci de clădiri vor fi demolate pentru a face loc Autostrăzii A8. Va costa 3,5 miliarde euro

Autostrada va îndeplini și un rol de centură, ocolind, pe la nord, orașe precum Tg Frumos, Podu Iloaiei și Iași. La Lețcani este prevăzută o legătură suplimentară, prin sudul localității, care asigura accesul cu varianta de trafic greu și viitoarea centură „ușoară” (Uricani – Cicoarei).

În schimb, proiectul nu cuprinde legătura spre Aeroport și Spitalul Regional de Urgență (SRU), decizia CNAIR fiind de a realiza această rută prin intermediul unui proiect distinct. Această legătură figurează în proiectul A8 doar la nivelul de proiectare noului rutier.

Pentru construirea autostrăzii vor fi necesare și demolări. Potrivit documentului depus la APM, vor fi dezafectate 36 de clădiri rezidențiale și 17 imobile industriale. În total, cele 53 de construcții au o amprentă la sol de 5.000 mp.

„Suprafața totală a terenului ocupat pentru realizarea proiectului este 2823 hectare”, se precizează în memoriu. Alte 400 hectare vor fi temporar ocupate.

Care sunt cele patru tronsoane ale autostrăzii

Lungimea totală a autostrăzii ajunge la 93,3 km, iar traseul a fost împărțit în patru tronsoane: Moțca – Tg Frumos (31,5 km), Tg Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km).

Traseul autostrăzii Iașului începe din Moțca, în continuarea sectorului montan al A8. La intersecția cu DN2, la sud de această localitate, a fost proiectat un sens giratoriu suspendat. Această soluție a fost adoptată pentru a asigura o alternativă de acces spre Pașcani (partea de vest a orașului).

O primă provocare a traseului este imediat după intersecția cu DN2: terenul are declivități de până la 36% (Pădurea Costișa Vasiloaia și Dealul Priponului).

„Pentru această zonă s-a avut în vedere proiectarea unei benzi de circulație suplimentare pe zona de urcare a pantei, aceasta fiind necesară pentru vehicule lente (vehicule grele)”, se arată în memoriu.

Citește mai multe pe Ziarul de Iași.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te