VIDEO Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car”, la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8!

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.04.2024 - 16:12
Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car” a ajuns la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8! - Foto: automotivehistory.org
Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car” a ajuns la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8! - Foto: automotivehistory.org
Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car” a ajuns la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8! - Foto: Ford
Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car” a ajuns la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8! - Foto: Ford
Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car” a ajuns la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8! - Foto: Ford

Povestea celei mai vândute mașini sport din lume, poreclită „Pony car”, a început pe 17 aprilie 1964 și a ajuns la a 7-a generație. În ciuda electrificării, legenda continuă doar cu un sunet inconfundabil de motor V8 aspirat pe benzină.

SHARE

Din 17 aprilie 1964, în afară de rasele de cai pentru călărie și tracțiune, există o rasă sălbatică, din metal, care ”paște” benzină și scoate fum din… cauciucuri. Se numește Ford Mustang și, de bază, are motor V8 aspirat pe benzină.

Modelul electric Mustang Mach-E n-are nicio legătură, în afară de câteva linii de design și logo-uri, oricât s-a dorit și se dorește conexiunea emoțională. 

Citește și: VIDEO Povestea singurei mașini care a ajuns să denumească o clasă. Golf a împlinit 50 de ani

Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car” a ajuns la 60 de ani și a 7-a generație

Ford Mustang nu are nevoie de nicio introducere. Este o legendă vie, un nume cu grad de sfânt în enciclopedia automobilului, alături de modele precum Porsche 911, Chevrolet Corvette, Dodge Challenger sau Mercedes SL. 

Dacă la începutul anilor 1960, după ce a eșuat să cumpere Ferrari, Carroll Shelby a ajutat Ford să dezvolte o mașină de curse care să bată Ferrari în Cursa de 24h de la Le Mans (vă recomand filmul ”Marea Provocare: Le Mans ’66 – Ford vs. Ferrari”, dacă nu l-ați văzut deja), din 2015, pe piața auto, în 1964, Henry Ford II, nepotul lui Henry Ford, a dat lovitura cu Mustang-ul. 

Prezentat pentru prima dată pe 17 aprilie 1964, în deschiderea Salonului Auto de la New York, primul Ford Mustang a fost comandat de 22.000 de oameni chiar în acea zi. Prețul de bază era de 2.368 $

În 18 luni, 1 milion de „Stang”-uri circulau deja în întreaga lume. Iar în 2018, Ford a sărbătorit producția Mustangului cu numărul 10 milioane. 

Citește și: Macan, primul Porsche pe benzină și diesel transformat în mașină electrică. Cel mai ieftin, 86.600 €

Ford Mustang este, prin urmare, cea mai bine vândută mașină sport de lume, conform datelor privind înmatriculările globale de vehicule ușoare ale S&P Global Mobility, agregate în ultimii 10 ani. Acestea sunt compilate din surse guvernamentale și din alte surse și captează 95% din volumele globale de vehicule noi din peste 80 de țări. Mașina sport, așa cum este definită de S&P Global Mobility, include modele coupe cu două uși și decapotabile.

Noul Ford Mustang, a 7-a generație, continuă legenda cabalină V8

După 60 de ani, a 7-a generație Ford Mustang, lansată în februarie 2024 și disponibilă atât în versiune Fastback, cât și Convertible, decapotabilă, e în continuare sinonimă cu performanța, distracția și libertatea de mișcare. Iar design-ul spectaculos păstrează stilul caracteristic ce a alimentat imaginația șoferilor din întreaga lume timp de șase decenii. 

Capota sculptată a motorului și muchiile puternic conturate din spate sunt cheia unei prezențe musculare care a luat pulsul încă de la lansarea primului Mustang, în 1964. Un nou spoiler frontal și pragurile laterale îmbunătățesc aerodinamica, în timp ce tehnologia LED aduce la zi clasicele stopuri cu trei bare.

În versiunea Convertible, Mustang oferă un acoperiș textil clasic, capitonat și izolat, ce poate fi ridicat sau coborât în 8 secunde, iar portbagajul poate găzdui în continuare două genți de golf.

La interior, cel mai bine vândut automobil sport din lume dispune acum de un cockpit digital, susținut de tehnologia de ultimă generație Unreal Engine folosită și pentru jocurile pe calculator. Iar afișajele complet digitale, cu un instrumentar de bord de 12,4 inch și un ecran central de 13,2 inch înclinat spre șofer, creează o senzație de cockpit tipic avioanelor de vânătoare moderne. 

Noul motor de 5.0 litri este proiectat pentru performanța și capacitatea de reacție emblematice ale V8-ului american.

Un nou sistem dual de admisie a aerului permite motorului să respire mai liber pentru un răspuns mai rapid, cu un sistem de evacuare Active Exhaust care schimbă sunetul și intensitatea sa pentru o conducere urbană liniștită, care nu va supăra vecinii, sau pentru libertate maximă pe șosea. 

Până la șase moduri de conducere ajustează felul în care reacționează automobilul, fie pentru mai multă încredere pe o suprafață umedă, mai multă distracție pe un drum virajat sau performanță de top pe circuit. Pot fi selectate modurile Normal, Sport, Slippery, Drag și Track , precum și opțiunea de a alege individual setările.

Pachetul de performanță este standard, pentru a oferi șoferilor un adevărat sentiment de control și implicare pe șosea sau pe circuit.

Frânele Brembo din spatele jantelor din aliaj de 19 inchi oferă performanțe liniare, iar diferențialul cu alunecare limitată reduce patinarea roților pentru o aderență mai bună - în special în viraje. Suspensia opțională MagneRide monitorizează condițiile de drum de o mie de ori pe secundă și ajustează setările pentru a asigura cel mai bun control și confort posibil.

Puterea de bază a noului V8 este de 446 de cai, iar versiunea Dark Horse dispune de 453 de cai. Cutia de viteze standard este manuală, cu 6 trepte, și opțional e oferită o automată cu 10 trepte. De asemenea, pentru Europa, sevehiculează că Ford ia în continuare în calcul o versiune de Mustang cu motor în 4 pistoane, de 2.3 litri.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te