Marca auto rusească AURUS a apărut acum câțiva ani, după ce președintele etern Vladimir Putin decis că nu mai suportă limuzinele occidentale. Produce în Tatarstan. Dar, liderul de la Kremlin a decis să extindă gama, așa că AURUS a preluat fabrica Toyota din Sankt Petersburg.
Cum constructorii auto americani, ca și cei din Europa, de altfel, nu pot concura, respectând toate normele de mediu și sociale, prețurile mici ale autovehiculelor chinezești, SUA taxează cu 100% mașinile electrice din China, le dublează prețul pe piață. Europa se codește, încă.
Prima mașină a fost produsă pe teritoriul României de azi în 1910. Era sub licență Westinghouse, din SUA, prin intermediul filialei din Franța a companiei americane.
Șeful BMW a afirmat că, în contextul electrificării autovehiculelor, „Nu va mai exista mașină europeană fără componente din China” și că impunerea de eventuale taxe de import de către UE ar pune în pericol industria auto din Europa.
Tomograful nu se mai folosește doar în spitale. La Timișoara, specialiștii Continental utilizează computer-tomograful, precum aparatul de reballing și osciloscopul de 16 GHz, în procesul de dezvoltare a pieselor pentru mașinile autonome.